Znakomity sezon Shell i Ferrari w Formule 1

Warszawa, 30 listopada 2015 roku
Olej silnikowy Shell Helix Ultra, powstały z wykorzystaniem rewolucyjnej Technologii Shell PurePlus, i paliwo Shell V-Power przyczyniły się do wzrostu wydajnoœci silników pojazdów zespołu Scuderia Ferrari w tegorocznych wyœcigach Formuły 1.

1,6-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem do pojazdu SF15-T to jeden z najbardziej złożonych układów napędowych w historii Ferrari. Osišgnięty w tym roku wzrost wydajnoœci silników bolidów Ferrari Scuderia o jednš czwartš1 oznacza dodatkowe pół sekundy na okršżeniu, co równa się œrednio 30 sekundom na całym dystansie wyœcigu!

F1 Grand Prix of Italy - Qualifying

Nowe możliwoœci z olejem silnikowym i paliwem Shell

Silniki pojazdów Scuderia Ferrari zasilane Shell Helix Ultra, pierwszym olejem silnikowym wytworzonym z gazu ziemnego, były jednymi z najbardziej niezawodnych w tegorocznych zmaganiach Formuły 1. Dodatkowo, w trakcie całego sezonu Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen z ekipy Ferrari mogli korzystać aż z pięciu nowych mieszanek paliwa wyœcigowego Shell V-Power. Prace nad udoskonaleniem paliwa Shell to jedne z największych zmian wprowadzonych przez koncern w historii ponad 80-cio letniego partnerstwa technologicznego ze Scuderia Ferrari.

Znaczšcy wzrost wydajnoœci silników bolidów pomógł Scuderia Ferrari w tym sezonie 16 razy stanšć na podium, zdobyć 3 zwycięstwa i zajšć drugš pozycję w walce o tytuł Mistrza Œwiata Konstruktorów.

?Konsekwentnie pracowaliœmy nad udoskonalaniem naszego paliwa wyœcigowego Shell V?Power, co pozwoliło nam na realizację bardziej œmiałej strategii w 2015 roku. Wycišgnęliœmy wnioski z ubiegłego roku, okresu rozwoju nowej i innowacyjnej technologii hybrydowej, i w tegorocznej odsłonie Formuły 1 wprowadziliœmy pięć nowych mieszanek. Co więcej, jeszcze bardziej intensywnie współpracowaliœmy z kolegami z Maranello, w pełni integrujšc nasze plany rozwoju w obszarze paliwo-silnik. Cieszymy się, że nasza ciężka praca przyniosła tak spektakularne efekty i nie możemy doczekać się kolejnego sezonu? ? komentuje Guy Lovett, Innovation Manager, Motorsport, Shell.

?Mijajšcy rok był bardzo dobry dla Scuderia Ferrari. Zrobiliœmy duże postępy w wydajnoœci, zwłaszcza jeœli chodzi o jednostkę napędowš. Wszystkie ulepszenia wprowadzone przez Shell dotyczšce paliwa wyœcigowego Shell V-Power i oleju silnikowego Shell Helix Ultra przyczyniły się do lepszych osišgów naszego zespołu na torze wyœcigowym, pomagajšc w zapewnieniu naszym pojazdom większej mocy oraz większej niezawodnoœci silników. Œcisłe partnerstwo technologiczne z Shell przyniosło znakomite rezultaty. Planujemy kontynuację współpracy przez co najmniej najbliższych pięć lat” ? komentuje James Allison, Technical Director, Scuderia Ferrari.

1) Jak wynika z informacji udostępnionej przez Nicka Tottena z Shell Motorsport Press Office.

F1 Grand Prix of Singapore

Historia sukcesów

Partnerstwo technologicznie Shell z zespołem Ferrari rozpoczęło się w 1930 roku. Od tego czasu Scuderia Ferrari był jedynym zespołem, który startował w każdym roku rozgrywania Mistrzostw, zdobywajšc 16 razy tytuł Mistrza Œwiata Konstruktorów i 15 razy tytuł Mistrza Œwiata Kierowców. Shell, jako partner technologiczny, przyczynił się zdobycia odpowiednio 10 i 12 tytułów.

Obecnie zespół Shell dedykowany do współpracy ze Scuderia Ferrari składa się z 50 ekspertów technicznych. Każdego roku poœwięcajš oni ponad 21 tysięcy godzin pracy w laboratoriach i centrach badań i rozwoju Shell, na wszystkich torach objętych kalendarzem wyœcigów Grand Prix i u boku inżynierów Ferrari z Maranello.

Jednym z głównych celów zaangażowania Shell w Formułę 1 jest zapewnienie transferu technologii i rozwišzań z wyœcigowych bolidów do samochodów osobowych. Doskonałym przykładem praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej podczas wyœcigów Formuły 1 jest zaoferowanie wszystkim kierowcom benzyn Shell V-Power oraz olejów silnikowych Shell Helix Ultra. Obecnie Shell Helix Ultra to jedyny olej silnikowy zalecany przez Ferrari do wszystkich pojazdów drogowych tej marki.

xxxx during a team filming day at Circuit de Catalunya on February 24, 2015 in Montmelo, Spain.

Wróć do kategorii: Oleje i smary Wiadomoœci