Wielki TEST oleju Shell Helix Ultra MPT taxi Warszawa 191-91
1. Opis projektu
Test olejów Shell Helix Ultra polegał na współpracy Shell z MPT Taxi Warszawa 191-91 ? jedną z największych korporacji taksówkarskich w Warszawie. Projekt był związany z wprowadzeniem na polski rynek na przełomie marca i kwietnia 2014 roku nowej linii produktowej olejów silnikowych do samochodów osobowych ? Shell Helix Ultra 5W-40 i Shell Helix Ultra 5W-30 ECT.
Półroczny test olejów Shell Helix został przeprowadzony wśród 48 taksówkarzy warszawskiej korporacji, którzy jako zawodowi kierowcy potrafią rozpoznać i docenić jakość oleju silnikowego. To właśnie silniki taksówek eksploatowane w ruchu miejskim, w korkach, w systemie start ? stop (uruchomienia i wyłączenia silnika) są najbardziej narażone na nadmierne zużycie, które prowadzi do częstych wymian oleju, a nawet do uszkodzeń silnika.
W ramach testu we wszystkich autach trzykrotnie wymieniono olej i filtr oleju ? na starcie, po 12 tygodniach od pierwszej wymiany i na zakończenie (po około 24 tygodniach). W teście udział wzięły auta z silnikiem benzynowym, Diesla oraz z instalacją LPG. Każdemu z nich został dobrany odpowiedni olej z gamy Shell Helix Ultra (5W-40 lub 5W-30 ECT), który gwarantuje najlepsze parametry pracy i daje obraz skuteczności działania oleju.
Na zakończenie testu olej został poddany przez ekspertów Shell dodatkowym laboratoryjnym badaniom jakościowym przepracowanego oleju. Projekt został zrealizowany we współpracy z Inter Cars SA, największym dystrybutorem części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Samochody biorące udział w teście były serwisowane w warsztacie współpracującym z Inter Cars SA, należącym do sieci Q-Service ? Jurex na ul. Chłodnej w Warszawie.
Przebieg współpracy:
- wytypowani do testu taksówkarze wzięli udział w spotkaniu, podczas którego poznali szczegóły współpracy, udostępnili podstawowe informacje o swoich autach (ankieta początkowa testu + zgoda na wykorzystanie wizerunku), ustalone również zostały terminy wymiany filtru i oleju oraz brandingu aut (tylna szyba)
- przygotowanie i wysyłka do mediów motoryzacyjnych i marketingowych informacji prasowych dotyczących zaangażowania wybranej korporacji taksówkarskiej w test nowego oleju Shell Helix, przebiegu oraz wyników akcji
- po 6, 12 i 24 tygodniach od rozpoczęcia testu przeprowadzono telefoniczne ankiety kontrolne dokumentujące opinie kierowców
- z wybranymi taksówkarzami została zorganizowana sesja zdjęciowa
- zniżka na zakup oleju dla kierowców biorących udział w teście.
2. Opis testowanych produktów
Shell Helix Ultra 5W-40 to najwyższej jakości olej produkowany w unikalnej technologii GTL bazującej na wytwarzaniu oleju z gazu ziemnego, a także przy zastosowaniu opatentowanej Technologii Shell PurePlus. Obie technologie w połączeniu z Technologią Aktywnego Oczyszczania silnika pozwalają zapewnić jeszcze wyższy poziom oczyszczania i ochrony, co pozwala utrzymać silnik w stanie zbliżonym do fabrycznej czystości. Ponadto nowy Shell Helix ułatwia usuwanie ?szlamu? pozostałego po poprzednich olejach.
Shell Helix Ultra 5W-30 ECT to w pełni syntetyczny olej silnikowy gwarantujący najwyższą ochronę układów obróbki spalin, poprzez utrzymywanie w czystości filtra cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych.
3. Wyniki testów
48 taksówkarzy warszawskiej korporacji MPT Taxi 191-91 przez sześć miesięcy testowało nowy, w pełni syntetyczny, olej silnikowy Shell Helix Ultra, wyprodukowany przy wykorzystaniu innowacyjnej Technologii Shell PurePlus. Podczas testu kierowcy przejechali łącznie 2 137 225 km ? czyli 53 razy okrążyli ziemię, by przekonać się o właściwościach nowego oleju Shell Helix.
32 z wszystkich pojazdów było wyposażonych w silniki diesla a 16 w silniki benzynowe. Średni przebieg w kilometrach pomiędzy wymianami wynosił 12 000 km, a średni przebieg przed wlaniem oleju Shell do silnika wynosił 15 000 km. Wszystkie silniki wyposażone w silniki Diesla z systemem DPF zostały zalane olejem Shell Helix Ultra ECT 5W-30, a pozostałe olejem Shell Helix Ultra 5W-40.
7 z pojazdów zostało wybranych losowo w celu sprawdzenia stanu oleju po 12 tygodniach eksploatacji:
W całym okresie eksploatacji oleje zachowały praktycznie niezmienione parametry fizykochemiczne i skutecznie chroniły silniki pomimo ich dość zawansowanego przebiegu w chwili przystąpienia do testu, bardzo trudnych warunków pracy czyli krótkich przebiegów w systemie start-stop, niedogrzanym silniku, a tym samy gorszych warunkach spalania.
Przy testowaniu przepracowanego oleju okazało się, że w przypadku oleju Shell Helix Ultra 5W-40 odchylenie wartości lepkość mierzonej w 100° C wynosiło +/12% (praktycznie bez zmian), wskaźnik lepkości w zużytym oleju zmieniał się w zakresie -3% od wartości świeżego oleju. Poziom dodatków i rezerwa ochrony była na poziomie, który umożliwił dalszą, bezpieczną eksploatację oleju, zarówno dla silników benzynowych, jak i Diesla.
Dla oleju Shell Helix Ultra ECT 5W-30 odchylenie wartości lepkość mierzonej w 100° C wynosiła +/17% (praktycznie bez zmian) wskaźnik lepkości w zużytym oleju zmieniał się w zakresie +/ 2% od wartości świeżego oleju. Poziom dodatków i rezerwa ochrony był na poziomie, który umożliwił dalszą, bezpieczną eksploatację oleju, zarówno dla silników benzynowych, jak i Diesla. Dla silników Diesla, zdolność do dyspergowania sadzy (neutralizacja wpływu produktów spalania na stan silnika między innymi zdolność do czyszczenia tłoków i pierścieni z osadów) była na bardzo wysokim poziomie 98% czyli tak jak dla oleju świeżego (100%).
4. Opinie kierowców
Taksówkarze MPT Taxi Warszawa polecają oleje Shell Helix!
Aż 96% taksówkarzy biorących udział w sześciomiesięcznym teście olejowym poleca Shell Helix Ultra. Zdaniem większości zawodowych kierowców, nowy olej Shell Helix znakomicie chroni silnik. Ponadto z ankiet wynika, że silnik zużywa znacznie mniej oleju, równomiernie i ciszej pracuje. Jak wynika z ankiet przeprowadzonych po zakończeniu testu aż 87% badanych taksówkarzy uważa, że Shell Helix dobrze chroni silnik samochodu. Ponad połowa z nich twierdzi też, że silnik pracuje ciszej, a co trzeci kierowca zauważył, że silnik ma więcej mocy i pracuje równomiernie (odpowiednio 32 i 34%). Ponadto 4 na 10 kierowców odczuło mniejsze wibracje podczas jazdy. Co więcej, zdaniem połowy kierowców silnik zużywa znacznie mniej oleju ? aż trzy czwarte kierowców nie dolewało oleju pomiędzy wymianami.
Wróć do kategorii: Oleje i smary Wiadomości